Mița

E pentru prima oară când mi se întâmplă așa ceva. Doamna Ioana a murit. Am fost adoptată de ea acum două săptămâni. Dar înainte de a fi adoptată de doamna Ioana, am fost pe la mulți străini, bătrini și nici unul nu a murit. Ce s-o fi întâmplat cu doamna Ioana de a murit? Era mai bătrână decât ceilalți? Sau a fost din cauza mea? Lala și Mițu mi-au spus că era foarte bolnavă. Nici unul din noi nu este vinovat.

-Noi eram lumina ochilor ei! a spus Mițu.

M-am urcat în pod și m-am dus de am stat de vorbă pentru o vreme cu domnul M, apoi am adormit. Domnul M era prietenul meu din lada cu jucării.

M-am trezit dimineață. Am așergat în camera doamnei Ioana. m-am urcat în pat să mă așez lângă, așteptând mângâierea ei, dar nu era acolo…

– Miau! Miau! Se aude în holul mare, încet și parcă jelind.

Am alergat prin toată casa și am strigat după ei, dar toți plecaseră. Eram singură acum, din nou.

M-am urcat ăn pod, din nou și am stat acolo pentru o vreme. Nu știu cât, dar am stat mult.

Într-o seară fusesem trezită de un zgomot puternic ce venea de la parter. Am alergat repede  și când am ajuns jos, geamul de la ușa de la intrare era spart, iar ăn salon se auzeau pași, călcând puternic pe podeaua veche a doamnei Ioana, care scârțâia. Am alergat ăn salon și am văzut un om care căuta ceva. M-am uitat la el și:

– Miau! Miaună încet, apoi cade pe podea amețită.

Nu-mi amintesc nimic. Mă trezesc lângă un butoi albastru, într-o casă veche cu acoperișul spart și fără geamuri sau uși. Lângă mine era o farfurie cu niște lăptic. Am băut lăpticul, apoi  m-am plimbat prin casa veche. Undeva sus, pe o grindă, l-am găsit pe domnul M. Oare ce căuta el acolo, în acel loc murdar? El trebuia să fie în lada cu jucării din pod. M-am dat jos de acolo și am ieșit afară. Cerul era innorat și gata de ploaie. Stăteam și mă uitam în jur și nu era nimeni, doar doi copaci posomorâți și trști de venirea toamnei. M-am dus spre poartă, am ieșit în stradă. Am văzut câțiva oamnei pe parte cealaltă a străzii.

Stau și mă uit. Începe să plouă. Alerg repede în casă și mă cațăr pe geam, unde stau șo privesc cum plouă. Ploua încet. Oamenii de pe stradă alergau să găsească un loc unde să stea pe timp de ploaie. aproape când toți intraseră înăuntru, din urmă alerga un câine mare, care lătra. Din urma lui veneau doi copii, iar din urma copiilor veneau două pisici albe. Cu toții uzi de parcă căzuseră într-o apă adâncă. Când am văzut pisicile, am sărit de pe geam și am alergat în stradă. Când  m-au văzu, au începu să alerge și mai tare. Am alergat și eu din urma lor. Aproape când ploaia se oprea, am ajuns la o casă albă cu multă verdeață în față și flori. Când vreau să intru în curte, unul din copii închide poarta, se uită la mine și-mi spune ceva. I-am privit cum au intrat în casă, apoi stăteam și mă uitam la ușa casei. Am stat un timp acolo pe trotuar, după care am plecat pe partea cealaltă a străzii. Trec pe lângă un stâlp, apoi intru între două coșuri de gunoi. Am stat acolo pâna s-a terminat ploaia uitându-mă spre casă. Am ieșit de acolo. Traversez trotuarul și când să pășesc pe stradă, cineva mă prinde de gât și mă aruncă într-un coș de gunoi, izbindu-mă puternic. Am crezut că mor. Nu puteam să respir, iar tot ce vedeam era negru. Am auzit un țipăt de afară:

– Mâți negre! Asta-mi trebuia! Nu-mi e de ajuns că am fost concediat, acum trebuie să mai am și ghinion tot restul vieții?

Și de atunci așa a fost. Printr-un coș sau aruncată pe un acoperiș, sau aruncată de pe un acoperiș. De fiecare dată auzeam, cum cineva striga tare, dar nu înțelegeam. Acum știu ce spuneau. Doar pentru că blana mea era neagră nu înseamnă că port și ghinion.  Și ei aveau blana neagră. Pentru mine ei au fost ghinion, pentru că toată viața am trăit cu frică.

Dar acum stau și aștept clipa, când totul va fi alb pentru mine.

Un răspuns la „Mița

Lasă un răspuns

